Informacja o zatrudnieniu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością
Treść
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Maniowach zatrudni na podstawie umowy zlecenia osobę do pełnienia funkcji Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością’’ – edycja 2024.
Wymagania niezbędne:
Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby, niebędące członkami rodziny uczestnika programu:
1) posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;
lub
2) posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie
w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami
np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu
lub
3) wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, pod warunkiem, że osoba wskazana spełnia przynajmniej jeden z warunków, o których mowa w pkt 1 lub 2.
Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami.
Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:
1) wykonywaniu przez uczestnika czynności dnia codziennego;
2) wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem w wybrane przez uczestnika miejsca;
3) załatwianiu przez uczestnika spraw urzędowych;
4) korzystaniu przez uczestnika z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galeria sztuki, wystawa);
Zakres czynności poszczególnych Asystentów będzie uzależniony od indywidualnych potrzeb danego uczestnika programu.
Wymagane dokumenty:
· Curriculum Vitae, list motywacyjny,
· kopie dokumentów potwierdzających ukończone kształcenie w zawodzie asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta,
·udokumentowane co najmniej półroczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. świadectwa pracy, zaświadczenia
o wolontariacie,
· oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
· oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym wykonywać pracę asystenta osoby niepełnosprawnej,
· oświadczenie o niekaralności,
· oświadczenie o niespokrewnieniu z uczestnikiem Programu,
Do oferty mogą być dołączone inne dokumenty, w tym opinie lub referencje z poprzednich miejsc pracy.
Wymagane dokumenty aplikacyjne, powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Dodatkowe informacje:
· Usługa asystenta świadczona będzie na podstawie umowy zlecenia. Usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tą samą osobę maksymalnie do 12 godzin na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej.
· Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.
Miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Maniowach.
KIEROWNIK
Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Maniowach
Tomasz Bodziarczyk