zima-3
sr1
zan1
zima1
spływ
ug
1w
widok
wedkarze
7
Przejdź do stopki

Informacja o zatrudnieniu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością

Informacja o zatrudnieniu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością

Treść

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Maniowach  zatrudni na podstawie umowy zlecenia osobę do pełnienia funkcji Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością’’ – edycja 2024.

Wymagania niezbędne:

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby, niebędące członkami rodziny uczestnika programu:

1) posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;

lub

2) posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie
w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami
np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu

lub

3) wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, pod warunkiem, że osoba wskazana spełnia przynajmniej jeden z warunków, o których mowa w pkt 1 lub 2.

Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami.

Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:

1) wykonywaniu przez uczestnika czynności dnia codziennego;

2) wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem w wybrane przez uczestnika miejsca;

3) załatwianiu przez uczestnika spraw urzędowych;

4) korzystaniu przez uczestnika z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galeria sztuki, wystawa);

Zakres czynności poszczególnych Asystentów będzie uzależniony od indywidualnych potrzeb danego uczestnika programu.

Wymagane dokumenty:

· Curriculum Vitae, list motywacyjny,

· kopie dokumentów potwierdzających ukończone kształcenie w zawodzie asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta,

·udokumentowane co najmniej półroczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. świadectwa pracy, zaświadczenia
o wolontariacie,

· oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

· oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym wykonywać pracę asystenta osoby niepełnosprawnej,

· oświadczenie o niekaralności,

· oświadczenie o niespokrewnieniu z uczestnikiem Programu,

Do oferty mogą być dołączone inne dokumenty, w tym opinie lub referencje z poprzednich miejsc pracy.

Wymagane dokumenty aplikacyjne, powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Dodatkowe informacje:

· Usługa asystenta świadczona będzie na podstawie umowy zlecenia. Usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tą samą osobę maksymalnie do 12 godzin na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej.

· Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.

Miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Maniowach.

KIEROWNIK

Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Maniowach

Tomasz Bodziarczyk